Je kent ze wel van hun 3 films of al 11 seizoenen lopende tv-show – tegenwoordig op Netflix – de drie olijke Canadese straatschoffies, ofwel Trailer Park Boys: Ricky, Julian en Bubbles. Ook zij droppen nu hun eigen cannabismerk in samenwerking met de beursgenoteerde wietkwekers van OrganiGram.

Na een eigen whiskey nu eigen wietmerk

Ricky, Julian en Bubbles (gespeeld door de acteurs Rob Wells, John Paul Tremblay en Mike Smith) leven in het fictieve woonwagenkamp ‘Sunnyvale Trailer Park’ in Dartmouth, Nova Scotia. Al sinds 1999, toen ze met een low-budget mockumentary voor het eerst van zich lieten horen, steken de drie gasten hun voorliefde voor drank en wiet niet onder campingstoelen en hangbanken. Zo hebben ze al enige tijd en met succes hun eigen booze: Liquormen’s Ol’ Dirty Canadian Whiskey.

En waar drank is is ook wiet op het trailerpark, dus het nieuws dat ze met een eigen cannabislijn komen – puur gericht op de binnenkort legale recreatieve markt in hun thuisland – mag nauwelijks nog een verrassing heten.

Samenwerking met (medicinaal) cannabisproducent

tpbEn de heren pakken het gelijk maar goed aan ook, door samen te werken met een gerenommeerd legaal cannabisbedrijf in Canada: het beursgenoteerde OrganiGram Holdings Inc. Dat gaat exclusief voor The Trailer Park Boys wiet kweken, het product verpakken en vermarkten en het op alle mogelijke commerciële manieren aan de recreatieve blowers in Canada aanbieden.

Ray Gracewood, zakelijk directeur van OrganiGram is blij met de deal: ‘Deze relatie vestigt 1 van onze strategische blokken die we plannen voor de legalisering van recreatieve cannabis in Canada. Het team bij Trailer Park Boys heeft een uitgekiende visie op het ontwikkelen van een nationaal merk met onze assistentie. En we zijn ongelooflijk enthousiast over hoe dit partnerschap tot leven gaat komen!’

Klaar voor de (recreatieve) wiettoekomst

Tot nu toe produceert OrganiGram uitsluitend wiet voor de medicinale cannabismarkt in Canada, maar met de deal met de Trailer Park Boys moet vanaf voorjaar 2017 ook de recreatieve cannabismarkt worden veroverd (zie voor de potentie daarvan ons bericht ‘Recreatieve wietmarkt Canada bedraagt 3 miljard euro per jaar‘ van maandag).

‘Wij blijven sterk toegewijd aan het produceren en leveren van wereldklasse cannabis voor onze groeiende patiëntengroep’, stelt Gracewood. ‘Maar we moeten ook strategisch zijn ten aanzien van de kansen die eraan komen met het vrijgeven van adult use (recreatief wietgebruik, red.) in Canada. Merken zullen de hoofdrol spelen in deze wietmarkt, en wij zijn vast van plan daarin leidend te zijn door ons van tevoren al te prepareren.’

Vooralsnog heeft de deal betrekking op een periode van 5 jaar. Om alvast even af te kicken van dit spectaculaire nieuws snel even een TPB-trailertje:

 

Delen via
Lekker bezig!