(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Weg met die stereotype ‘luie blower’, die doet er nauwelijks meer toe. De nieuwe cannabis consument is  iemand die maatschappelijk succesvol is, merkproducten koopt en voor topkwaliteit gaat! Voor het eerst is die nieuwe cannabis consument nu goed in kaart gebracht door Miner and Co. Studio, dat 800 mensen ondervroeg.

Stoners no more

‘The New Cannabis Consumer- Stoners No More’, zo heet het onderzoek dat Miner and Co. Studio deed onder 800 nieuwe cannabis consumenten. Dankzij de legalisering is er namelijk een nieuw type consument opgekomen in de wietwereld, eentje die gaat voor A-merken en topkwaliteit en daar ook best geld voor op tafel wil leggen. Dankzij deze ‘nieuwe klasse’ verandert de cannabisbranche ook op haar beurt, zo stelt het rapport, onder meer omdat er gebroken wordt met die oude vertrouwde vooroordelen over blowers.

Nieuwe klasse cannabis consumenten

‘A new class of Cannabis Consumers is reshaping marijuana culture’, stelt het rapport onverholen. En daar liggen dus kansen voor de massamedia, grote merken en de politiek om bij aan te haken. Want het zijn niet langer meer de hippies en (cliché) luie stoners die het beeld bepalen, maar een heel nieuwe groep gebruikers van cannabis die korte metten maakt met de stereotiepen die zo lang aan blowers kleefden.

Goed, wie zijn die nieuwe wietgebruikers dan?

1_the_new_cannabis_consumer_-_upscale_purchasers_highres

Onderdeel nieuwe cannabiscultuur

Van de 800 mensen die ondervraagd zijn – voor de goede orde: dit zijn dus de consumenten die nu al geld willen uitgeven aan kwalitatieve cannabisproducten – beschouwt 88% zichzelf als ‘onderdeel van een nieuwe cannabiscultuur’, die geïdentificeerd kan worden met termen als ‘sociaal, beschaafd en professionele individuen’ in plaats van ‘luie blowers’.

Gebaseerd op dit onderzoek zijn zij:

  • 30 jaar oud gemiddeld
  • 65% man en 35% vrouw
  • 65% heeft een gezinsinkomen van 75.000 dollar of meer
  • 84% werkt fulltime
  • 63% is getrouwd of samenwonend
  • 42% zijn ouders van kinderen onder de 18 jaar

New Cannabis Consumer from Miner & Co. Studio on Vimeo.

De overweldigende meerderheid van deze mensen consumeert cannabis(producten) om dagelijkse en sociale ervaringen te verbeteren. 95% prefereert dan ook een high die hen in staat stelt om ‘present’, ‘mindful’ en/of ‘focused’ te zijn, en slechts 1 op de 3 zegt te blowen om ‘stoned’ te worden of ‘weg te vluchten’… Nee, voor de nieuwe cannabis consument is cannabis een integraal onderdeel van hun algehele welzijn geworden!

Merk, product en verpakking

Afijn, het rapport ‘The New Cannabis Consumer- Stoners No More’ staat vol met interessante gegevens, zeker ook voor bedrijven, politici en media die deze nieuwe groep wietconsumenten willen bereiken met hun producten of boodschappen. Daarbij zijn 3 zaken steeds essentieel: merk, product en verpakking.

Het voert wat te ver om die statistieken hier allemaal op te gaan lepelen, dus volstaan we met nog een info-graphic die het hele verhaal in één oogopslag ook wel duidelijk maakt, nietwaar?

20161103 Growing Importance of Brand4

[openingsbeeld: 3Dalia/Shutterstock]
(advertentie)