(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Moyee is een koffiemerk met een sociale visie: de FairChain filosofie. FairChain = Fairtrade 2.0. Door de bonen in het land van herkomst te branden wordt de winst eerlijk verdeeld. En ze maken ‘radicale’ reclames, zoals nu met ‘Under the Influence’ waarin stonede mensen hun koffie beoordelen!

Beter voor de (koffie)boeren

15184077114_e692b7d368_zSinds de lancering van het merk in 2013 heeft Moyee een serie aan provocerende campagnes gelanceerd om aandacht te creëren voor hun FairChain filosofie. Die staat voor zaken doen op basis van gelijkwaardigheid. Zo blijft op dit moment slechts 2% van de toegevoegde waarde achter in het koffieland Ethiopië en is het land volledig afhankelijk van ontwikkelingshulp. Nergens voor nodig. Door de koffie daar te verwerken blijft er 300% meer geld achter. En dat kunnen ze prima gebruiken. En omdat Moyee de koffieboeren 20% boven de marktprijs betaalt krijg jij de beste koffie. Vandaar de slogan: radically good coffee.

Doe maar stoned…

Een filosofie waar we achter kunnen staan. Met als onbetwiste hoogtepunt dus nu een commercial met stoners! Moyee Coffee-oprichter Guido van Staveren van Dijk legt uit: “Met onze campagnes vragen we aandacht voor de FairChain filosofie. Hoewel cannabis gedoogd wordt blijft het een gevoelig onderwerp in Nederland. Hoe liberaal zijn we nou eigenlijk als we in dit schemergebied blijven hangen? Je zou kunnen zeggen dat Colorado en Oregon stukken verder zijn dan wij: daar is cannabis legaal. Onze Under the Influence campagne is een speelse bijdrage aan deze discussie.”

15224192003_52a95e550e_b

Betere smaak na wiet

Al Moseley van reclamebureau 180 Amsterdam: “Uit studies blijkt dat je geur en smaak vermogen toeneemt onder invloed van cannabis. Wij hebben het uitgeprobeerd en de resultaten zijn veelzeggend. Het is een radicaal andere benadering van wat normaal gesproken een wat brave smaaktest was geweest.”

Zo, genoeg gepraat. Hoogste tijd voor die koffie met wiet:

 

(advertentie)